Enormt lång dag och våffelmys

Natten gick bra. Inget kräk och första natten vi sov en hel natt på 2 veckor utan att vakna av något. Bajs, kräk, dropp som piper, matdropp som är färdigt etc..
 
Men frukosten gick bra. Yoggi.
Han ville ha papirka och fick det.

Det ångrade jag bittert sen. Kräkte upp allt han ätit och sondats. Fick ge nytt alltihop. Så drygt!
 
Medans vi väntade in mormor, morfar och Louise så tog jag en dusch efter frukost.
Underbart skönt och så lite piff :)
 
Dagens; Jeans MQ, Linne Gina, Tröja Bikbok

 
Glad Lukas för att måffar kommit och glad måffar för att Lukas mår bättre ♥
 
Barnen busar.. hajarna tar dom ;)
Och jaaaa, Lukas går mer och mer. Nu utan stöd av mig och började springa så smått idag.
Ser ut som om han precis lärt sig gå men han är så söt och duktig!
 
 
Hjälper måffar göra våfflor!
 
Våffelmys så här en vanlig tisdag på lunds lasarett :)
Sämre kan man ju ha det!
 
Lukas fick sina pannkakor!
 
Sen blev det mys med favvotjejen ♥
Åh vad jag saknat henne.
Hon hade massa presenter till mig och Lukas när hon kom som hon httat i mormors gömmor/skåp ;)

Lukas fick sitt fina hårband som ni ser på bilderna,
Louise sa ungefär så här; eftersom du tycker om mitt som jag har hemma och jag vill ju ha det själv så därför fick du ett eget. Fint va?
 
Härliga unge. Jag fick ett hårband, en hårsnodd, löständer, en lapp där det stod;
Vill du koma til fest
Och så en massa fina teckningar!
Hon är så omtänksam och go min tös. Slagit in alla med papper och band!
Vilket jobb hon lagt ner på detta. Älskade hjärtat!
 
Ikväll var Behrang Miri här och sjöng Jalla Dansa Sawa.
Några tjejer som gjorde ett projektarbete tror jag.
Härlig kille och vilken stämning det var.
Lukas fick en stor autograf och det var fiskedamm, och fick då ett påskägg med godis :( Som han inte tål, men Louise blir nog glad! Sen var det fika och vi lekte och dansade lite med ballongerna.
 
Mamman åt minsann ett "par" kakor
 
Lukas fick några ynka chipsbitar. Tålde typ inget med lite chips går bra..
 
När jag gett halva portionen gröt ikväll så kräkte han upp dubbelt så mycket.
Jag tappade allt. Orken, humöret och glädjen som funnits idag.
Vi såg hemgången närma oss, troligen torsdag. Sista dagen idag med intravenös antibiotika.
Så otroligt jobbigt att räkna på allt. Min hjärna är helt slut på allt räknande och dessutom vara här.
Fick till slut ihop det och nu sitter jag här och har tryckt i mig lite rån med smör och vindruvor.
 
Hans HB (blodvärde) ligger lågt, 80 ska lligga över 120.
Jag undrade i morse då jag tyckte han var aningen blek.
Fick nifrex droppar ikväll och ska börja med det.
Ska prata med Lukas spec. läkare imorgon. Om man ska fortsätta med det eller om en blodstranfusion är bättre. Det har pratats om båda. Niferexen kan ge illamående och hård i magen. Inga roliga biverkningar för Lukas.
Blir liksom en ond cirkel om han bara ska kräka. Då får han kanske inte behålla antibiotikan och vi kan inte vara hemma :( Och magen har väl fått nog med stryk efter detta och behöver väl inte bli hård i magen ovanpå detta.
Nåväl, tar det i morgon.
Antibiotka 3 gånger dagligen hemma sen i 7-10 dagar!
 Bara att gilla läget :/
 
Älskar denna Bollibompastol alltså!
 
Min lilla krokodil med Bollibompadraken.
Vassa tänder båda två, gröna båda två, långa svansar båda två..
Same, same, but different name som SSK:an sa ;)
 
Nej, nu blanda matropp för natten sen är det banne mig god natt!
Svider i ögonen nu och det har vart en lång, tuff dag med mycket tankar, känslor och räknande.
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina Sidenbäck

Härliga bilder :)

Louise är så lik dig :)

2013-03-31 @ 08:08:11
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0