En mycket bra och positiv dag!

 
Måndagsmys med min minivampyr ♥
 
Ni undrar säkert vart jag tagit vägen!
Kan knappt tro det själv, men har inte haft tid. Men man skulle egentligen kunna tro att jag kunde sälja tid här!
 
CRP nere på 12 idag, underbart. Ingen feber och han är pigg och busig.
Går på rätt håll och nu känns det verkligen BRA! Man ser en hemgång närma sig.
 
Efter 10 dagar måste PAC nålen bytas och det var idag. Kirurgerna var här och tog bort plåstren från OP och det så fint ut :)
SSK drog nålen och Lukas fick vara fri några timmar, utan slangar, utan matdropp.
 
Vi slutade med glucosdropp idag och skulle bara ge vanlig mat (som hemma) och ev komplettera med matdropp på natten och slippa glucos helt.
 
Fick ju sätta ny nål på em då han fortfarande ska ha antibiotika intravenöst ett par dagar till.
Läkarna trodde vi blev kvar minst 3-4 dagar till.
 
Fick yoggi till frukost
Mannagröt med jordgubbssylt till lunch
Potatismos och ketchup till middag
Yoggi till kvällsmat
Druckit lite men sondat det mesta av 250 ml saft med maxijul i.
Räkna på totalt vätskebehov per dygn, ca 1300 ml (inkl. vätska i mat)
Kcal på ca 1350 och 7 g naturligt protein per dygn
25 g protein från proteinersättning (MSUD preparat)
 
Ett himla räknande och blandande och framförallt tänkande

Men har fått ihop det nu och det är dags att sova
 
Har träffat ett par underbara trevliga människor som går igenom samma jobbiga tid jag gjort och gör med all sjukhusvistelse och oro. Skönt att ventilera sig med jämnlika!
Så det har blivit massa prat och tiden har sprungit väg. En av dessa fantastiska männskor är vår rumskopis som kom idag, och har en son lika gammal som Lukas.
Vi hade så mycket gemensamt och de hade kalas för sonen som fyllde år idag och jag och mamman satt och mumsade på tårta sent ikväll och snackade massa. En underbar kväll med massa prat och en hel del skratt.
 
En jättemysig dag faktskt och tiden bara sprang väg.
 
Längtar till i morgon då mamma, pappa och LOUISE kommer.
Inte träffat henne sen förra måndagen, som jag saknar henne. Man slits mellan två världar.
Man försöker stänga av känslorna och fokusera på nuet och allt kring Lukas.
En överlevnadsinstinkt helt enkelt.
Ska bli så mysigt att mysa och pussa på henne ♥
 
Och då det är våffeldagen idag (igår) så fjäskade jag till mig att de ska ta med våffeljärn, smet, sylt och grädde!
SOM JAG LÄÄÄNGTAR!

Kommentarer
Postat av: Evelina Sidenbäck

Blir så glad o varm i hjärtat av rubriken så den kommer jag leva på resten av dagen... <3

2013-03-26 @ 20:22:02
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0