Hujedamej sånt barn jag har!

Medans jag skrev förra inlägget (tog ca 5 min) så blev det plötsligt tyst och jag smyger och letar efter Lukas..
Hör något prassla i köket.. trodde han tagit ett av sina rån i skafferiet
Om det bara hade varit det...
 
Möttes av denna blicken.
Han har hämtat sin pall och klättrat upp vid sin våg och alla hans pulver och påsar.
Hällt ut en hel påse Maxijul (kolhydrater i pulverform) på golvet
Och det är tunnt, fint pulver... Och KLISTRIGT utav bara F..
Rena rama tapetklistret...
-Jag blanda här, fick jag till svar
 
Medans jag skulle fixa iordning duschen så stod de båda där och åt detta...
-Behöver detta i min mage, fick jag till svar denna gången
Ja jisses om jag skrattade inombords..
Jag blir snart gråhårig på denna ungen alltså.
Men det är ett friskhetstecken och jag njuter samtidigt men idag har det toppat det mesta.
 
Stressade hela dagen i stan och skulle ta det lugnt och mysa med barnen ikväll.
Tydligen var/är det inte meningen jag ska ta det lugnt... 
 
Inte nog med det för detta innebar ju att de fick duscha och kvällsmaten blev aningen senare än den brukar.
Och medans jag står och lagar Lukas gröt så kommer han alldeles blöt i hela ansiktet.
Trodde jag..
Det stank handsprit, jodå, i hela ögat och inkletat i hela ansiktet och på händerna.
Rakt upp i vasken och sköljde med kallt vatten.
Handsprit i ögat är INTE skönt!!
 
Jag skurade med svabb och såpa, även med disksvamp.
Ändå klistrigt.
Fick spruta ajax och låta stå en stund, ta diskmedel på en ny svamp och hällde lite vatten på golvet och har legat som askungen och skurat köksgolvet.
Till slut försvann det klistriga..
 
Så denna dagen har varit minst sagt händelserik. Fullt med bus och även glädje samtidigt...
Min lilla busunge ♥
Vilka historier det kommer berättas i tonåren :)
 
Nu är det bums i säng.
I morgon är det ju en ny spännande dag till mötes, så på återseende :)
God natt och dröm sött

Kommentarer
Postat av: Petronella

Härligt!! Min är godistjuven nr:1!!!! Inte lika klistrigt dock ;) Vi kanske kunde setts en dag? Kram

2013-06-26 @ 11:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0