Kalaslördag och fin början på semestern!

I lördags var det Lukas tur att fira sin födelsedag med släkt och vänner!
Vädret hade vi definitvt på vår sida. Hade gärna legat på playan men det fick duga med kalas ;)
 
 Jag redo för kalas!
Lukas fick äntligen en egen sparkcykel av sin stödfamilj ♥ Men den var ju inte rooooosa ;) haha
Kristoffer och Ann-Louise
Han fick en tramtraktor av mormor, morfar och morbror!
 
Krävs tydligen x antal personer för monteringen av den.. haha Även några arbetsledare till höger :D
Lycklig kille, fick gå runt och mata honom vid middagen, han lämnade inte den... Men vad gör man inte för sina barn?!
Lukas med sin Jenny ♥
Efter maten som bestod av kykling/pasta sallad och tonfisk/ris/ägg sallad med dressing och pine riche så blev det fruktfat, chokladbollar och glass!
♥♥♥
Min stora fina kille!
Ni skulle sett hans blick när alla stod och sjöng för honom, han blev generad och var så lycklig. 
Det var som om tiden stannade, att se hans glädje efter att ha längtat sååå mycket efter Ja må han leva, hurra hurra hurra som han säger. Han var mer nöjd än jag trodde det gick att bli!
 
Min fina flicka ♥
Älskade kusinbarn, många som gillade denna traktor!
Nästkusinmys mellan Louise och Isabell. Sötnosar!
 
Svampbob fyrkant (även kallad Theo) rockar fett.. haha, dog lite av skratt!
 
 
Skål!
Jag och min älskade kusin ♥ Beundrar denna person oerhört mycket. Älskar dig som om du vore min storasyster!
Så kan man också göra. Theo och Lukas!
Lukas får en flygtur
Min älskade mamma ♥ Tack för att du finns! 
 
 
 
Lukas fick bland annat detta; tramptraktor, sparkcykel, kupoltält, piratflagga, darttavla och piratbassäng.
Även paraply, bordsunderlägg, tröja, simglasögon, bollpistol, händige mannybok, vattenpistol, vattengevär, uppblåsbar giraff, håv, cykeltuta m. megaljud, minifiskespö, frisbee, liten traktor, pengar.. tror jag fick med allt. 
En perfekt blandning av presenter 
TACK alla som kom och förgyllde Lukas dag!
 
Sen i söndags var vi en heldag i Karlshamn hos Tobbe och pojkarna!
Det blev massa aktivitet, mat och bad.
Var där vid 10.30 och hemma 22.00
Lukas åt hur bra som helst och trivdes kanon med bollar, vatten, sparkcykelåkning etc. 
En mycket bra dag med fullt av rörelse.
Precis som det ska vara med 4 barn ;) 
 
Igår var ju första riktiga semesterdagen, hade ju ledig helg i helgen.
Tobbe och pojkarna kom hit på em och hämtade Louise och åkte till Immeln för att bada.
Lukas var aningen trött efter söndagen så han sov.
Jag städade och lagade kvällens middag i lugn och ro. Underbart!
Sen kom Caroline och Tobias och skulle fira barnen så det blev 8 runt matbordet.
Det är då jag trivs som bäst, med massa folk runtomkring mig.
Blev hemmagjord lasagne och sallad. Riktigt gott.
Sen jordgubbssmulpaj med smak av vanilj och vaniljssås till efterätt.
Och vin så klart.
Är det semsester då är det!
 
Idag var jag och Lukas på CSK för provtagning, 1 månad sen sist. Undrar om det inte är rekord. 
Så skönt att slippa köra dit för ofta. Att han mår bra och klarar sig bättre känns fantastiskt!
 
Om en timme hämtas Lukas av Jenny och jag och Louise ska ha egentid och massa mys och slappetid!
 
Men nu ska det vikas tvätt, packa Lukas väska och börja putsa lite fönster, för man ser minsann knappt varken ut eller in :/
 
Trevlig tisdag på er! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0