Ny period

Då har Lukas kommit in i 
taavsigblöjanhelatiden perioden.
Hämtade på dagis tidigare igår då han var lös i magen. 
Bajsade mycket hemma igår kväll men ingen feber och pigg och busig som vanligt.
Ibland brukar han få lite förkylning el infektion i magen. 
Aldrig något som smittat men tog hem han för säkerhets skull.
 
Forsatte idag med att vara lös..
Inte nog med det, för han tar av blöjan HELA tiden. Han går iväg och gömmer sig sen nästa gång man ser han är kläderna och blöjan (då med bajs i) av..
 Ena gången kastade han den på Louise rum på väggen så där var bajs på väggen, Jättekul :/
 
Jag la honom för att vila middag och gick upp och tittade en stund senare om han somnat,
Trodde jag..
Lår vaken och busade med täcket, och blöjan (som var helt torr) var av och han hade kissat ner sängen.
Blir man trött eller.
 
Finns det hänglås till blöjor? Hojta till vettja!
 
Louise ville leka med sin kompis Melissa (de har frågat i många veckor på dagis, så nu äntligen)
Lämnade henne där efter lunch.
Härligt när barnen är så stora och mogna för lek med varandra och inte hela tiden behöver vuxna att leka med.
Man kan ju få lite gjort samtidigt.
Har Louise kompis här får man mer gjort än om man är själv med sina egna.
Lukas sover och jag ska lägga mig på soffan jag med innan det väntas hämtning av Louise och lite fika och kaffe skulle det bjudas på där. Ser fram emot det!
 
Måste komma på middag till ikväll, är aningen sugen på pizza, får se om suget försvinner eller vad det blir.
Vad ska ni äta ikväll?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0