Vårkänslorna är äntligen här!

IDAG har varit en underbar dag.
Jag kände det redan när jag vaknade i morse. Det är fantastiskt att vakna så.
 
Barnen steg upp halv sex utan gnäll, glada och pigga. Åt till och med lite frukost hemma båda två!
Till dagis och jag mot jobbet.
Solen har skinit hela långa dagen och man har bara längtat ut varenda sekund. 
Har varit så glad hela dagen och varit på oerhört bra humör.
Kan säga det att att det är Våren som gör mig glad.
Ljusare dagar
Friskare luft
Fågelkvitter
Små söta blommor börjar komma upp
 
Solens värme gled rakt in i mitt hjärta och stannade där tills den gick ner.
Åh du underbara sol, du skulle veta hur många depressioner du botar, hur många du får att piggna till och orka mer. En enda stor gul medicinboll helt enkelt :)
 
Frukost hemma: Fiberhavregröt med linfrö, hallon och banan
Mellis på jobbet: I morot, babytomater, 1 ägg och 3 skivot onsalakorv.
Lunch på jobbet: Lite lasagne från igår och sallad. 4 knäcke med smör
Middag hemma: Oxpytt, 2 stekta ägg och rödbetor. 1 glas starkmjölk (proteindryck)
 
Hann bara hämta Lukas och hem och äta, mamma hade hämtat Louise innan för att göra henne klar inför Funky Kidz. Tack snälla!
Tog Louise och körde kosan mot staden igen denna dag. Skytteltrafik som vanligt ;) 
Under tiden tränade jag Bodypump som snälla Linda erbjöd sig att fixa biljett till. Hon passade Louise den sista kvarten tills jag blev klar. Tack underbara du, det var så oerhört snällt.
Har saknat Bodypump mycket. Rejält pass för hela kroppen. Ajaj vad det kändes. Mina biceps och ben framförallt. Ojojoj, men träningsvärk är så sjukt gött!! 
 
Funky Kidz 17.30-18.15 Bodypump 17.30-18.30 Helt perfekt detta ju!! Slog två flugor i en smäll! 
 
Fick så mycket ny energi och fortsatte mitt glada humör och hemma duschade jag och Louise tillsammans och jag läste en ny barbie bok för henne som jag köpte idag på bokrean. 
Sen klappade jag henne och vi mös i hennes säng tills hon somnade. 
Kärlek, mys, närhet, värme, njutning ja det var fantastisk att få tid med henne på detta sätt medans mormor nattade Lukas. 
 
Efter passet åt jag 1 banan och drack 3.5 dl proteindryck (starkmjölk)
 
Sen hemma åt jag detta nu ikväll. Yoggi, 1 ägg och 3 finn crisp. Galet goda de där alltså!
Ingen godis idag heller och fortfarande inget sug =)
 
Louise hade lite ont i örat ikväll och verkade hängig. Sa att hon mått illa på dagis.
Lukas hade ev nån prick på kinden och munnen. 
Avvaktar till i morgon och ser.
Går streptokocker på dagis nämligen!
 
Visar i morgon vilka böcker jag köpte! 
 
Nu sova, dags för provtagning i morgon bitti och sen vankas det jobb i morgon kväll. 
 
Fullmåne ikväll, så stor och fin. Hoppas man kan sova bara, vampyr som jag är :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0