Härliga helg!

 
Fredag morgon vid 06 tiden.
Trötta barn vid tv:n. Längesen de var uppe så tidigt..
 
Gick jättebra på jobbet. Lugnt och alla var trevliga!
Dock på vägen TILL jobbet gick avgasröret sönder och jag fick värsta vrålåket.. Hmm.
Jo det börjar bra denna månaden :)
Firade första passet med en pizza på kvällen (Jag och Louise delade)
Jenny gjorde oss sällskap.
 
Sen somnade barnen innan sju och jag var helt slut.
De är verkligen inne i vars en trotsperiod och det tar knäcken på mig.
En som är envisare är synden, kan allting själv och slåss hela tiden och en som totalt vägrar göra som man säger, skriker och lyssna, vad är det? 
Gissa vem som är vem....
 
Jag och Jenny kopplade av med lite fruktsallad, glass och choklad framför cocpit. En riktigt kul och bra film.
4 av 5
 
 
 
Lördag morgon börjar i vanlig ordning med frukost.
Vaniljyoghurt med hallon, kiwi och linfrö, 1 ägg, en rostad energimacka med prickig korv och paprika oc hmitt morgonkaffe så klart!
 
Massa snö hade ju kommit under natten så vi begav oss ut och lekte en timme på fm.
Pulkaåkning, snöänglar och fotboll var aktiviteterna.
Underbart härligt och barnens kinder var så där härligt röda som de ska vara ;)
 
Här skjuts det hej vilt oavsett väderlek...
 
Louise är en mästare på att göra snöänglar.
 
När Lukas ätit och somnat så hade Louise pysselstund :)
Hon älskar att pyssla. Fick lite hobbylim och pysselögon av mig så hon kunde limma på sina toarullar!
 
På kvällen var vi bortbjudna på middag med övernattning hos Caroline och Tobbe.
Här kommer lite bilder...
 
Louise gjorde egna gubbar av tilltugget...
Fantasin är det då inget fel på..
 
Dessa Chili cheese är farligt goda, men kan ju inte sluta äta dom helt enkelt.. Mmmm
 
 
Harsadel, potatsgratäng och sallad.
Riktigt gott.
Ja några glas rött och en OP snaps satt fint det också :)
 
Lukas med värdparet. Tryckte sig emellan.
 
Cheesecake till efterätt
 
Söndagsmys i soffan framför aladin med Louise.
Härligt slapp och mysig söndag!
 
När vi skulle hem blev barnen väldigt faschinerade av Tobbes jaktfångst!
 
Wow, en räv, det var så spännande!
 
Illrar, minkar och rävar. Längre bort hängde en fasan med den kom inte med på bild.
Himla fina att titta på. Lukas kände även på dom..
 
När Lukas sov efter lunch så tog jag och Louise en mysstund i soffan hemma och somnade till lite framför barnprogrammet.
Mys med favorittjejen.
 
Nu är det söndag kväll och barnen är i duschen. Dags att ta tag i tvätteriet nu sen kommer mina föräldrar hit och har tacos med sig.
Mums vad gott det ska bli! 
 
Härliga söndagkväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0