December

December är en underbar men samtidigt jobbig månad.. Åtmindstone för mig.
Jag älskar allt vad julen innebär men hösten och vintern gör mig så deppig. 
Allt känns tungt och motigt, ännu värre blir det med detta vädret.
Lite snö och kyla hade kännts bättre, jag menar var är jularna som fanns när jag var liten.
Då hade man bara längtan i kroppen, det var mycket snö och man var så förväntansfull. Lek med syskonen, hela jultraditionen var så mysig. Man saknar tiden då man var liten. Så mycket minnen som svämmar över en.
Jag vill att mina barn ska ha samma känslor och glädje för julen som jag hade som liten.
Jag försöker och försöker men känner mig jämt stressad, arg, trött, orkeslös etc.
Bara skäller och barnen bara bråkar.
Var finns glädjen i detta huset undrar man?
Tur det finns bilder så man själv inser att en liiiiten gnutta gläde finns det stundtals...
 
Lite bilder på vad som hänt under denna månaden!
Vaknade en morgon och upptäckte detta bredvid mig... Äkta syskonkärlek!
 
 
Lite mys efter provtagningen...
 
En megatrött mamma och en jättebusig Lukas... Bra komnbo!!
 
 
LUCIA
Mina fina små gryn!
Årets julkort till personalen på barnavd och mottagningen på CSK, samt läkare och dietist i Lund från Lukas!
Årets Julkort!
God Jul och Gott Nytt År alla underbara människor!
 
Massa bus och kärlek.... tog säkert ett trettiotal bilder.. Inte det lättaste att få dessa på bild... (som jag vill ha det.. haha)
 
Min personliga städare!
 
 
Mindre roliga saker....
Louise har haft en vad jag trodde förkylningsblåsa innanför kinden...
Den blev värre och började göra mer ont... Till slut blev hon rosig på utsidan och det blev värmeökat...
Ingen liiiiten blåsa.. En så kallad afteblåsa..
Satckars flicka, försvann efter några dagar..
Någon som har erfarenhet av detta??
Lukas trillade av sängen med ett pladask rakt med örat ner i golvet... Det blev alldeles blåslaget, stackaren!!
 
 
Vi har gjort fina pepparkakor med kristyr!!
 
Min cooling till son.... Samlar till mustachkampen :)
 
Bokbygge!!!
 
 
Vi har klätt granen! Den stora fina kungsgranen!!
 
 
Färdig!! Den är mycket mysigare i verkligeheten.. Svårt att få en bra bild på granen på kort!
Behöver jag säga något egentligen???
 
Den fick inte ens stå i 1 dygn.... Morgonen efter har min hulligan varit i farten igen... Ahhhhh..
Visst det var bara en gran, nu i efterhand skrattar jag åt det, men ack vad arg jag var när det hände. Mina fina glasänglar gick i kras... 
 
 
Jag och Andreas var hos Sandra och Razvan på middag och spelkväll i lördags.
Även Sara och hennes pojkar var med.
Jättetrevligt och gott!!
Skrattade massor. 
Jag vann i poker.. det ni, första gången jag spelade också... Och nej... det var inte nybörjartur ;)
 
Lukas blev som vanligt dålig efter en helg hos sin pappa!!
Kom hem och urinen luktade myyyycket syrligare än jag kännt innan.
Gissade att Leucin låg på 8-900.. Ska ligga mellan (40-160) Över 700 är det riktigt farligt och över 1200 kan man få kramper... Hjärnan påverkas jättemycket av att Leucin ligger högt..
Akut in till CSK för glucosdropp..
Jag var så arg och rent av förbannad... Min magkänsla sa detta redan i torsdags..
När vi fick svaret senare under måndagen låg Leucin på 851. Jag har banne mig alltidrätt.
Dietisten sa att jag var fantastiskt duktig på att känna på lukten var värdena ligger, detta är inte första gången!!
Hur kan man göra så här med sin son?
 
Lillejulafton vaknar vi upp med denna frillan..
Kom sen hem vid halv sju på kvällen.
Fortsatt med matdropp men ändå hemma!!!
 
Tomten kom bara så där, barnen blev helt chockade, han kom ju på fel dag!!!!
Överlyckliga över presenterna och jag grät av glädje.
Min högsta önskan av tomten i år var att får vara hemma på jul och fira med mina barn!
Att se dem så glada gör mig glad!
 
 
JULAFTON!
Haha, den blicken! Julstrumpe-paketöppning!
Yeeeeah... Ett kaleidoskop!
Överlycklig tjej som fick örhängen och som dessutom fick byta dagen till ära!
 
Min juleprinsessa!
Min stilige juleprins!
♥ ♥ 
ÄLSKAR ER
Hjälper morfar att öppna sillburkarna!
Morfar hjälper till i köket!!! ;)
Lukas blev bästis med tomten..
Tomten frågade efter Lukas nappar..
Lukas gick och hämtade sin napp han hade med sig och gav till tomten, räckte fram handen och sa: Sååå, ge mig paketen nu då. Jag har lämnat nappen då ska jag få paketen..
Jag dog av skratt..
Han sa även: Du är precis som Thomas... (Stödfamiljen)
Galna, tokunge... Smartare än jag trodde.. hahaha!
Paketöppning!
Morfarmys!
Mormor och morfarmys ♥
 
 
Louise fick smink i julklapp och morfar erbjöd sig vara provdocka!
Louise var helt i sitt esse!!!
Snyggmorfar!!
 
En helt nystylad morfar; läppstift, nagellack och nyfriserad!!
 
Jag hade semester förra veckan och jobbade först idag. Trött var bara förnamnet. Barnen sov hos mormor och morfar!
Lukas är hos stödfamiljen och kommer imorgon fm. Jag ska jobba imorgonkväll och ska nu sova och ha sovmorgon med min fina prinsessa!
I morgon ska det packas upp alla klappar och lekas med!
 
Den 8 December gick min älskade farmor bort!
RIP farmor/gammlafarmor!
 
Så det har hänt mycket denna månaden..
Året går mot sitt slut och jag hoppas nästa år får mig att blicka framåt och må bättre i mig själv.
Mycket tankar som förvirrat mitt huvuvd och vill bara få ordning på hjärnkontoret!!
Tids nog finner jag nog också ro i själen... försöker intala mig det!!
Bara jag visste hur jag skulle göra för att inte vara hyperstressad hela tiden?
Någon som har tips??
 
Nu är det god natt för denna mamma!
Har X antal timmars sömn att ta igen som gått förlorad!!!
 
Sweet dreams all of you! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0