Sista för denna gången

Ja minsann är det sista september för i år.
Tycker denna månaden har sprungit förbi.
Kan ni tänka er? Jag har jobbat 3 veckor i sträck utan en enda VAB dag!
Det är helt otroligt och jag kan knappt fatta det. 
Ni kanske tycker det är konstigt men för mig är varje timme, varje dag, varje vecka helt underbart att kunna ha klarat av arbetspasset utan att de ringt från dagis eller att Lukas har blivit sjuk hemma. 
 
Pappa bjöd på köttfärslimpa och potatis efter jobbet, smakade mycket gott som alltid!
Lukas var pigg och glad när de kom hem. Jag hade saknat de så mycket.
Han är svårsomnad alla söndagar han kommer från sin pappa.
Vill ha närhet. (Annars somnar mina barn alltid själv och har alltid gjort, man bara lägger dom och går ut sen sover de)

Men jag fick ha honom i mitt knä och somna honom. Och rätt som det är bara totalkräker han ner hela mig och innanför tröjan och hela sig själv och filten.
Jag tänkte att Va fan är nu detta???
Så himla svårt med hans kräk då man inte alltid vet var det kommer ifrån.
Slem i halsen från förkylningen? Åt kvällsmat för snabbt eller varför trött vid maten så han inte orkade smälta undan det i magen? Maginfluensa? Sura uppstötningar? Inte bajsat på länge? Att han var ledsen en liten stund innan som ibland gör att han kräker av ansträngning? Pga sjukdommen i sig själv?
 
Ja frågorna är många och svaren är få...
 
Planerar dagis i morgon och får se därefter.
 
Nu är i alla fall allt klart inför i morgon och räkningarna är minsann också betalda, höll nästan på att glömma det.
 
04.50 riiiiiiiiing... så nu säger jag god natt! 
 
 
I morgon är det ny dag, ny vecka, ny månad, och nya tag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0