Regnrusk och plättar

Regnet har i stor sett dränkt det mesta av mitt meterhöga gräs under fm idag.
Riktigt vräkt ner och jag har legat på soffan och barnen har lekt doktor med sjuka mamma.
Sen vände det och de förvandlades till 2 små demoner.
Bråkade, slogs, sparkade, den hade jag, hoppa i soffan, sparka badbollar på mamma och på bordet ja den bollen var ÖVERALLT.
Men det är väl så när man har en bolltokig son.
Jag ville bara ha lite lugn och ro och få vila ögonen en kvart.
Usch så irriterad jag blev, jag var så trött och i morse vaknade jag och lät som om jag hade en kråka i halsen och ögonen svullna och huvudet var tungt.
Fick väl vilat en liten stund.
 
Sen var det lunchdags och idag hade jag bestämt mig för att Lukas skulle få prova sina pannkakor (plättar) 
Gjorda på havremjölk, havregryn, vetemjöl, socker och flytande smör.
och jordgubbssylt till det.
 
Han kunde äta 2 ½ plätta (43 g)
Inte mycket men de såg minsann riktigt goda ut.
 
Louise åt 10 st och märkte ingen skillnad. Perfekt!
Jag smakade och det var inte jättestor skillnad och de smakade gott!
 
Dock orkade han inte allt och det var första gången med fast föda. annars har han bara haft mixad mat. Nu skulle han få prova att tugga lite. Det gick hyffsat får jag säga och han verkade gilla det.
Men nu är han förkyld och maten är jobbig ändå så det går kanske bättre när han är fri från den täppta näsan!
 
Nu har jag äntligen provat i alla fall, jag som tänkt det i månader nu men inte fått ut tummen!
 
 
 
 
Lycklig att få kladda mer och mer själv med maten. Han är så duktig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0