Frisk luft

Vi kom hem i em och gud vad skönt!
Lite frisk luft och hemmamiljö längtar man efter ett tag på sjukhus.
Lukas hade inte kräkt mer sen igår morse men var lite hängig, kanske pga att han ockås behöver lite friskluft.
Glucosdroppet kopplades bort på fm för att han klarade att behålla maten.
Han bajsade innan i fm och det var alldeles gult (infektion i magen kanske)
Fanns ingen mer anledning att stanna och jag ville hem!
Hemma ikväll provade jag med yoghurt och det gick bra, börjar sakta men säkert.
 
Kom upp vid halv elva och skulle koppla på ett matdropp över natten, då känner jag en förskräcklig doft som jag aldrig känner i detta hus annars..
MAGINFLUENSA
Trodde ha hade bajsat men nej, hela hans pyjamaströja var full med kräk men han sov som en stock och har inte vaknat av att han kräkt.
Han har i och för sig sett hängig ut ikväll också men ändå lekt och busat som han brukar..
 
Måtte det inte bli värre i natt eller bli något av det alls utan bara jag som kännt fel :/ Hmm
 
Jag var i alla fall ute på en löprunda innan ikväll.
Samma som i söndags och slog minsann rekordet IGEN!
Det var sjukt tungt och jobbigt idag och kändes som jag inte alls hade bra tempo, men luften var himla tung så det kanske var därför.
Riktigt motigt var det hela rundan, men jag skrek av glädje vid mållinjen när jag i alla fall slog rekordet med över 1 minut.
5.16 km på 30.01 min (05.49 min/km)
Känns så skönt i hela kroppen nu, som om man rensat ut den från alla onyttigheter som slank in i helgen! 
 
Nu ska jag sova och hoppas inte behöva torka något mer kräk på ett tag men det kan jag kanske glömma..
Hoppet, ja hoppet, mina vänner, det är det sista som överger en!
 
God natt ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej hej.
Hittade din blogg när jag googlade om knapp på magen. Min lilla loppa ska få det inom en månads tid. Har alltid velat undvika det till varje pris, men just nu är hon inne i en kräkperiod som jag tror sonden orsakar rätt mycket. Hade kunnat sätta en knapp idag om det gått.
Hoppas allt är bra med er och att det bara var falsk larm på Lukas inatt!
Kram

Svar: Hej!Åh vad roligt att du hittade mig där!
Jag tyckte det var jättejobbigt när läkarna berättade när Lukas var nyfödd att han skulle få en knapp, jag visste inte vad det var och bara tanken på att något skulle sitta fast på magen och synas gjorde en vettskrämd.
MEN till min stora förvåning är det helt klart en enormt bra grej.
All medicin går in (även äcklig pencilin som han slipper ta i munnen), kan koppla matdropp som går av sig själv så man slipper sonda för hand när han inte vill äta.. Ja det är många bra fördelar och ja det är nog som du säger att sonden retar säkert sväljreflexen vilket gör det lättare att kräkas.
Vad har er flicka för bekymmer och hur gammal är hon?
Ja det var nog falskt, inte blivit mer av Lukas utan bara bajsat mycket... Tur är väl det. Glad så länge han håller sig i schack!
Kram och tack för att du läser =)
Therese

2012-09-05 @ 09:11:21
URL: http://lillagroda.blogg.se
Postat av: Moa

Ja ush det kan jag tänka mig. När de först tog upp knapp så kändes det verkligen som livets undergång, men just nu känner jag bara att jag hade kunnat satt den igår, loppan blir så trött när hon kräker =(
Livia är 6 månader och har eller hade ett väldigt allvarligt och ovanligt hjärtfel, där kropsspulsådern var avbruten och missbildningar och felkopplingar till vänster lunga + VSD (hål mellan kammrarna i hjärtat) och det var inget vi visste om från början utan hon blev akutsjuk hemma och det blev ambulans in till malmö. Hon är även positiv till catch 22 som b.la gör det svårare för henne att äta m.m.
Vi har matdropp till Livia, och i början så slutade hon kräka med hjälp av den, då går det ju in i en jämn takt. Men nu så är hon lite förkyld och kräker antagligen av slemmet/snoret, men sonden hjälper ju inte direkt till.

Så skönt att det var falskt, bajset tar man ju mer än gärna om man får välja! ;)
Jag är så rädd var gång Livia ger en hint om förkylning osv. Visst nu är hon fysiskt bättre för att stå emot och kämpa mot infektioner osv, men hon har redan haft lunginflammation en gång så är så jäkla rädd hela tiden nu när storebror börjat på dagis igen.

Tack för din fina kommentar!
Kram

2012-09-06 @ 11:36:00
URL: http://lillagroda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0