Efter regnet kommer solsken..

... eller tvärtom..
 
Idag var en mindre bra dag.
Allt bara var så fel, jag var tankspridd, förvirrad, glömsk ja man kan nästan tro jag börjar bli gammal nu när man fyllt 27. 
Det går utför liksom..
 
Fick det nya schemat på jobbet idag och det var INTE i min smak.
En enda positiv sak och det är att jag är ledig alla onsdagkvällar. 
Passar utmärkt då Louise har Funky kidz då!
Resten var negativt. 
Jobba tors, fre, lör och sön. bara ledig måndag och jobba 4 dagar till ena veckan.
2 dagar mindre ledigt än det schemat jag går på nu (sänkt till 80 % från 83%)
Får ju inte mer tid med barnen trots jag jobbar mindre.
Har mellan passen alltid bara en ledig dag i stöten och det känns så tråkigt.
Ni tycker kanske detta låter knasigt men för mig som är själv med två barn vill jag gärna ha lite tid med dom och inte bara vara ledig 1 dag jobba några och bara ledig 1 osv. 
Får liksom ingen kontinutet och barnen kommer vara mycket mer på dagis nu vilket samtidigt riskerar mer sjukdommar för Lukas..
 
Pust, kanske därför dagen bara kännts så jobbig.
 
Var i alla fall på gymmet efter jobbet och körde 20 min crosstrainer och 40 min styrka.
Kändes skönt med lite ny energi.
 
Väl hemma och nattat barn och tackat morfar för passningen och hämtningen på dagis så blev det disk, laga massa mat till Lukas och packa väskor m.m.
 
I morgon blir en låååång dag!
 
Ska till Lund på läkar och dietistbesök 12.45
Men får vara där nere till halv tolv och ge han lunch (annars hinner jag inte dit)
Sen försöka skynda mig hem och bara vända och hämta Louise som ska vara hos mormor och sen ska vi på Funky Kidz.
Ja mina lediga dagar är inte så speciellt lediga trots allt. 
 
Nyduschad och trött sitter jag här och tänker säga god natt!
 
Sov gott, det ska jag minsann göra efter denna dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0