Bullbak

Började dagen med att skriva den långa inköpslistan och hänga ut berget med tvätt på torkvindan (kunde knappast bli bättre torkväder än idag)
Sen kom pappa och vi begav oss mot Maxi.
Underbart vad bra det gick, barnen var så duktiga och snälla och Louise hjälpte mig och Lukas hjälpte morfar (Ingen annan existerar när morfar finns i närheten)
Shoppingrundan avslutades med fika för oss och lunch för Lukas.
 
Hemma sen blev det bums i säng för nallebjörnen som redan somnat i bilen och jag och Louise satte deg på jäsning.
 
Behöver jag säga att i mitt kök var det värsta bullkaoset :/
 


Det blev 139 mandel och vanilj bullar!
Bakar inte jätteofta (även om jag älskar det) men när jag VÄL gör det så blir det rejält.
Hade även idag min bästaste bagerska till undsättning.
Vad skulle jag gjort utan henne?! =)
 
Mamma jobbade idag delad tur så pappa har spenderat typ hela dagen med oss. Förutom ett litet uppehåll på em.
Han skulle provlaga något nytt han själv kommit på och jag var inte den som var den, utan jag erbjöd mig vara försökskanin.
Och det blev riktigt smaskigt må jag säga.
Fläskytterfilé fylld med rödlök och sweet chilisås och hasselbackspotatis till det.
Blev så klart ett glas rött idag med.
1 glas till maten är så oerhört gott och räcker väl så länge, och det är verkligen lyx för mig!
 
Väldigt stolt över min pappa som typ aldrig lagat mat mer än pannkakor, korv och grillat när vi var små, men nu på äldre dar har han fått matlagningstalang.
Det tackar man inte nej till =) 
 
När barnen somnat blev det även 2 st budapestlängder till morgondagens gäster!
Längtar så efter att få provsmaka, nu ligger de i frysen och goar till sig så de blir så där härligt frusna, lite krispiga på något vis. 
En nöt/marängbotten med grädde och bär inuti. 
SÅÅÅÅ GOD!!
 
Nej nu ska jag snart sova (bara lite fix först
För i morgon är ingen vanlig dag för det är MIN födelsedag.
 
Man blir som barn på nytt varenda år, så spännande och jag älskar känslan med överaskningar, paket, fika, gäster ja allt är så underbart.
Alla kommer för min skull!
 
Får se vilka som dyker upp i morgon.
Frukost på sängen blir det ju inte men mys med barnen ska det minsann bli! 
 
Öppet hus från 13.00
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0