Återblickar

I måndags skrev var det dags att inta skolbänken för en validering i kursen Vård och Omsorg.
-Louise var hemma med morfar då hon hostat enormt under natten
-Lukas var på dagis 8-14
Hämtade Lukas och körde hem till mormor och morfar och så blev det lite cykling för barnen på kvällen.
 
 
Min lilla gangster kör på bakhjulet.. =)
 
I tisdags var vi lediga och skulle haft besök på kvällen men jag mådde så dåligt att jag fick avboka det. Mådde sen dåligt för det.. Hmm :/ 
Förkylningen kändes tung och kroppen orkeslös..
Gjorde inte många knop den dagen.
Började i alla fall med provtagning och även gendiagnostik på mig och Lukas.
Först tog han det vanliga stick i fingret och så tog de mitt prov i armvecket.
Lukas var så faschinerad över att mamma fick stick, plåster och klistermärke.
Emlade (emla =bedövningssalva) Lukas PAC (Gick inte att få den mängden blod de behövde genom fingret. Tur han har sin Port a cath)
 
CSK har 2 sådana här cyklar och Lukas bara älskar dom, kör som en galning med dom varenda gång vi kommer hit!
Han storgillar sjukhus, konstigt men skönt!
 
Sen åt Lukas sin frukost och vi åkte vidare till Maxi för lite veckohandligt.
Sen åter tillbaka till sjukhuset och bedövningen suttit i så satte de nål och tog Lukas prov.
Och vet i VAD? 
Lukas sa inte ett enda knyst, bara tittade så fint och är så nyfiken på allt de gör. 
Första gången som han inte sa något och var så lugn.
Mammas duktiga kille.
Sen hem och gjorde i princip inte mer än att laga lite middag och bjöd upp mamma och pappa för lite assistans då jag var heeelt slut.
 
Stackars mig ;) haha
 
Provade morbrors solglasögon, tuffing
 
I onsdags var det jobb för mig 7-16. skulle jobbat 13-22 men hade ingen barnomsorg på kvällen så jag fick byta.
Kändes tungt med förkylningen men det gick bra ändå.
 
Tittar ut på den mörka himlen och ser en stjärna. Här blinkas det med händerna och vi sjunger Blinka lilla stjärna kvart i sex på morgonen.
Härligt, härligt!
Så fin i sina nya jeans, passar honom perfekt i stil och passform! 
KappAhl för er som blir sugna!
 
I torsdags likaså, jobb 7-16
Sen bjöd jag ju familjen på våfflor vilket var smaskens!
 
Idag likaså med jobb.. Så förvånad och lycklig på samma gång. Allt gått bra med Lukas och jag har jobbat alla mina pass under 2 schemaveckor.
Det ni, är storslaget minsann!
Dagis ringde dock vid lunchtid och jag blev så paff när jag svarade på jobbtelefonen och det var dom. Stressad som man var mitt i matrundan också.
Då hade Lukas kräkt upp lunchen och han var hängig.
Hade varit pigg och full rulle hela dagen annars.
De skulle prova med lite vaniljssås och sen låta honom vila, och ringa mig om han fortfarande var hängig sen.
Med de ringde aldrig och när jag kom 16.45 så möttes jag av en pigg och busig kille och inte det minsta hängig och hade ätit allt på middagen vid 15.30.
Tror bestämt att det varit mycket för honom med dagis så långa dagar och så intensivt, det är han liksom inte van vid.
 
Körde inom McD och köpte mig en McFlurry marabou jordgubb på hemvägen. (Behövde glass till min onda, hesa hals) eller jag skyllde på det i all fall =)
 
Sen ikväll efter vi kommit hem så...
Duschades båda barnen och på med sina härliga onepiecar
Gav barnen kvällsmat
Packade upp alla saker och väskor
Skrev i Lukas matbok och räknade ihop inför kvällen
Duschade själv och startade en maskin tvätt.
19.30 La sig Louise och somnade på ett ögonblick
Gav Lukas gröt och sen la jag honom vid 20.00 och även han somnade pang.
 
I samma stund kom lillebror med pizzorna vi beställt och morfar som kom innan jag skulle duscha var ju här.
Vi delade på en pizza och njöt av ett glas rött. 
Det ni, satt som handen i handsken denna fredag efter en tuff vecka.
 
 
Lukas har varit på dagis 4 dagar denna veckan och det är minsann fantastiskt.
 
Nu sitter jag ju här och har druckit en kopp te och ätit ca 10 st ahlgrens bilar. 
 
Ska hänga upp tvätten och sen krypa ner i min härliga säng... Ingen klocka som ska ringa 04.50, utan 07.30 
Lite skillnad kan man säga!
 
Hoppas ni alla haft en mysig fredag i detta regn och rusk!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0