Up & Down

Denna up & down dag
 
Vaknar lite senare än jag skulle (orkade helt enkelt inte gå upp) så Lukas får sen frukost (irriternade)
Sen kommer Jenny med barnen och de lekte en liten stund medans vi tog en kaffe (härligt)
Mamma kom och var barnvakt för jag skulle göra en uppgift till Vård och Omsorgsarbetet från Valideringen men det gick åt skogen, fattar inget, vet inte hur jag ska formulera mig och hur jag ska förklara det (arg och irriterad)
Lukas lunch blev ju sen för att frukosten var försenad och han äter halva och kräker upp allt och svårt med att få honom att äta och jag får hjälpa till med det i stället för att läsa vidare (irriterad och stressad)
 
Jag sitter och är ledsen, arg, irriterad, stressad över hela situationen.
Den ska lämnas in senast fredag.
Jag har haft den länge men helt enkelt inte ens orkat ta fram den och läsa uppgiften.
Har varit för mycket runt omkring och jobbet och barnen tar all min tid och ork.
 
 Mamma är här hela em och lagar vår middag som blev köttbullar och pasta. (snällt)
Jag satt och hade somnat över köksbordet av ledsamhet.
Kände mig så trött och precis som om någon hade tagit all min kraft och kastat all världens väg.
 
Sen åkte i alla fall jag och Louise på Funky Kidz och snälla Paulina passade Lukas. TACK! (underbart)
Hem och duschade båda vilddjuren som trivdes tillsammans och hade jätteskoj (glädje)
 
Sen kvällsmat och nattning och Lukas hinner ligga i sängen i 5 minuter och sen hostar han, jag tar ner honom för jag vet vad som komma skall.
Hinner precis ner för trappan då han kaskadkräker rakt ut av hostan. (All min ork tar slut)
 
Vad ska man göra, jag blir så trött på livet och jag känner mig fruktansvärt oduglig och att jag inte klarar nånting.
Alla andra kan/orkar plugga, vara en bra mamma, hitta på roliga saker när de känner för det, gå utbildningar, ha bra jobb, ha en fin man etc.
 
Jag har SKITlön kan jag säga men gnäller aldrig och brukar inte prata om det.
Men om jag klarat uppgiften och gått Omvårdandskursen som kommunen dessutom betalar hade det ca blivit en löneökning med 3000 kr. 
Vilket INTE hade suttit fel.
 
Men hur ska jag hinna/orka?
 
Jag orkar inte med mig själv och barnen som det är nu.
Hade man bara inte varit själv med allt och haft någon vid sin sida hade allt varit annorlunda men nu är det inte så och kanske aldrig kommer bli så, vad vet jag!
 
En sak vet jag i alla fall och det är jag stressar heeeeela tiden och jag klarar INTE av det.
Stressen tar kål på mig och den äter upp mig inifrån.
 
Hur gör alla ni andra ensamstående där ute eller ni med partner?
Tips på hur man överlever all tomult!
 
/En förtvivlad jag
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0