Ajblakaka och äckelflugor

Ja så säger man här nere i Skåne.
Ajble = Äpple
 
Provade ett nytt recept idag, med knäckig yta, god men lite väl mäktig.
Eller kanske jag som tog lite för stor portion.
 
 
 
Provade med både glass och vaniljsås. Men glass blev det jag gillade bäst!
Något riktigt kallt passar så bra till den varma, knäckiga äppelpajen.
 
 
Lukas tog själv tag i skål och sked vid kvällsmaten och började sleva in yoggi själv, helt otroligt, skeden gick som en raket ut och in.
Smakade lite äpple och glass, det gillades!
 
Äckliga flugor har vi gott om här på landet.
I fall någon av er är jägare så ger jag tillåtelse för jakt på min tomt! 

Nu ska jag skriva ner 3 saker jag är nöjd med från dagen (ett bra sätt att försöka må lite bättre)
 
Sen är det sovtajm.
Hoppas bara man kan få må bra snart och slippa ångesten.
 
Det är hemskt när man har varit barnflicka i 10 år allt från 1-4 dagar/kvällar i veckan och haft sååå kul.
Man hittade på massa skoj och jag trivdes som fisken i vattnet.
3 underbara flickor!
 
Men nu när man har egna barn orkar man inte ens hälften :(
Sorligt är vad det är.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0