Tisdagkvällen i vårt hem denna afton ser ut så här

Trodde det skulle bli en myskväll efter en lång arbets/dagis dag...
Till viss del blev det det...
 
Lämnade 06.15 och hämtade 16.45
Mörkt när man lämnar och mörkt när man hämtar, men så är det ju i dessa tider.
Louise har haft utedag idag och vädret har ju verkligen varit på deras sida. Sol, jättefint och skönt väder, dock lite kallt men det hör ju hösten till...
 
Kom hem och lagade min gourme middag som jag brukar göra när jag har jobbat lång dag..
 
 
Medans Louise tvättar händerna innan maten så hör jag ett skrik..
Lite panikartat...
 
Då har stormonstret varit i farten IGEN....
 
Han hade kastat ner Louise´s älskade favoritnalle flodis i toalettstolen...
Varför ska allting ner i toastolen? :/
Härom veckan var det hans egen drickflaska som åkte i...
 
Usch, äckligt är var det är...
 
Sen efter maten lekte barnen med sitt kojbygge vid soffbordet och Louise halkar på filten och faller....
Med käkbenet rakt in i kanten på bordet.
Hon blev panikledsen, men jag höll lugnet och tröstade som aldrig förr.
Hon satt i mitt knä och bara grät och vi mös.
 
 
Det gick inte hål, men det blödde igenom ändå. Inre blödning kanske.. (Ser värre ut i verkligheten)
Kommer nog vara öm och svullen i morgon och få ett fint blåmärke..
 
Faktiskt för en gångs skull var det skönt att få ta hand om henne.. även om det naturligtvis inte är roligt att barnen gör sig illa eller är sjuka.

Att få hålla om henne och ge henne trygghet.
Att jag inte var stressad eller att Lukas tog all tid.
Det kändes så starkt mellan oss.
Louise ord: Mamma, det gör så jättebautaont så jag bara älskar dig jättemycket...
Det är kärlek det ♥
 
Jag älskar mina barn massor.
Önskar bara man fick mer tid för mys och att man slapp lite av samhällets alla måsten, men det är väl önsketänkande..
Försöker i alla fall stressa ner.. Det ÄR svårt och det KOMMER att ta tid..
 
Nu ska det sovas och vi har två lediga dagar framför oss!
 
God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0