Cykelpremiär!

Idag hade det gått utmärkt på dagis för Lukas!
Måste säga att jag är så stolt över personalen för att de sköter honom så bra och klarar av det.
I morgon är det första dagen han ska vila efter lunch där, ska bli spännade. Han har ju vilat 30 min på fm innan för att han skulle orka äta sin lunch med det slutade vi med för en månade sen snart och det fungerar utmärkt! Nu sover han bara ca 2-2½ timme på em.
Rutiner för Lukas en dag hemma:
Mellan 7-7.30 väcks honom, enstaka fall vaknar han själv.
ca 8.00 äter han frukost
Klar ca 8.45
Sen morgonrutiner som påklädning och borsta tänderna och ja allt som alla gör.
sen leks det och nu försöker vi vara ute så mycket det går.
ca 11.30 äts det lunch, klar ca 12.30.
Vilar middag till ca 14.30-15.00
Ibland något mellis men han är oftast inte intresserad.
ca 15.30 äts det middag, klar ca 16.30
Sen leks det igen och senare lite bollibompa.
19.00 äts det kvällsmat; Havregröt (spec. för Lukas)
20.00 sover Lukas.
Jag älsakr rutienr och barn behöver det, speciellt Lukas med sina mattider och mängd som måste följas.
Efter middagen hemma idag tog jag barnen i vagenen och gick hem till deras mormor och morfar, superskönt väder. Jag hade redan varit ute på en rask runda i fm men var tvungen att njuta lite till av det sköna vädret.
Louise har sin cykel i deras garage och jag tänkte att hon och jag skulle ha lite egentid och cykla bara vi och Lukas få egentid med mormor och morfar.
Kan ju säga det att eftersom vi bor där det är grusväg och hålor så kan hon inte cykla här. Stödhjulen går i och däcken får inget fäste och hon välter så lätt. Mina föräldrar bor i ett villakvarter där det är betydligt lättare att cykla, det blir ju inte så ofta dock.
Vi var ute en bra stund, först runt deras kvarter, ner för backen och tränade på att bromsa och sen runt nästa kvarter =) Så duktig hon var och hon har så stolt, ja JAG också. Sen stannade vi på lekplatsen och tog en paus. Bara lekte vi två. Hon behöver lite mammatid och ta igen allt vi missat och jag njuter i fulla drag. Solen var på väg ner och det var lagon varmt, skönt med denna höga, friska lyft och naturen är så härlig nu.
Jag kunde inte mått bättre än jag gjorde den stunden vi var ute. Så lycklig jag var, över hur fina barn jag har och hur jag har klarat allt och det visar sig i så goda resultat!
Solen är den absolut bästa energikällan, man orkar så mycket av bara en liten stund utomhus.
Louise cyklar
Louise cyklar
Louise gungar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0