Höstblåsor

Efter en natt med mindre sömn då jag haft en gnällande Lukas flertalet gånger kan jag ju inte påstå att jag var på bra humör nånstans i morse. Knappt jag ville prata. 
Hade bara sova i huvudet.
 I morse vaknade han glad och busig men till vanligheterna så hostar och kräker vi vid frukost.
Han är ju förkyld så detta äckliga slem som hostas upp är ju bra, men maten följer med och det är INTE bra.
 
Tycker jag gör inget annat än matar, torkar spyor och tvättar om vartannat, sen börjas det om på nytt! 
 
Han kändes lite varm och jo tack.. Som ett brev på posten, 38.6 i feber.
Ser att munnen och kinderna är lite röda... studerar lite till och tycker det ser ut som små blåsor.
Tror bestämt han har fått höstblåsor =(
 
 
 

Kommentarer
Postat av: CarolineL

Lilla killen! Jag kan säga att det ser precis ut som svinkoppor. Finns salva på apoteket att köpa som torkar ut dom. Hoppas han blir frisk snart. Så han kan ha kalas på lördag ;) Kramar till er

Svar: Googlar man på höstblåsor så fanns det massa bilder och det såg ut som Lukas. Jag vet inte.. Jag har microcid salva hemma som är bakteriedödande, som man även behandlar svinkoppor med... Jag provar det! Jag hoppas också det blir kalas p lördag. Trött på all just nu vad sjuka barn heter.
Therese

2012-06-27 @ 14:41:13
URL: http://www.myheartbeatsfor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0