Just nu

Just nu tar jag en paus i från verkligheten och slåt bort alla måsten, i all fall för 10 minuter.
Idag har varit en alldeles fantastisk dag.
Hälsade på min fina vän Caroline. Deras nyinköpta hus.
Åh så fint det var och det blev god frallefika och Lukas har ätit superbra idag.
Så mysigt och tiden stannade för några sekunder!
 
På hemvägen tog vi en tur inom Eko, lite nödvändigt som behövdes inför morgondagen,
För det är inte vilken dag som helst, för det är Lukas födelsedag!!!!
 

Hemma sent och maten blev snabblagat. Korvgryta m ris. A la mig själv och viktväktarvänligt.
 
 
Korvgryta för 4 pers.
550 g SCAN må gott lättkorv 20 pp
250 ml 4 % matlagningsgrädde 4 pp
1 lök 0 pp
1 msk tomatpure 0 pp
2 msk felix chilisås 1 pp
salt, vipeppar, paprikapulver och chilipulver 0 pp
Broccoli 0 pp
stekt i 1 tsk olja 1 pp
= 26 pp / 4 port
 
1 port korvgryta 6 pp
100 kokt ris 3 pp
Sallad 0 pp
= 9 pp och jag blev jättemätt! Och riktigt gott var det med broccoli i, tack för tipset Caroline!
 
Tillbaks till verkligheten, dvs disk, plock och förbereda frukostbrickan.
Presenterna är redan inslagna och ballongerna är blåsta! 
 
Sov gott på er! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0