Glädje för hela slanten!

Idag och egentligen hela denna veckan har varit TOPPEN.. Hm, ja igår och idag då... ;)
Det började i söndags kväll med Lukas kvällsmat; Havregrynsgröt, åt på 10 min (annars brukar alla mål ta ca 30-60 min) Inget gnäll och inget kräk!
FANTASTISKT!
Nya rutiner efter 1 månads julledigt från dagis så åter började allvaret i måndags (igår)
Mån-tors 8-12 för båda barnen!
Lukas blev så klart jätte jätteledsen när personalen kom när jag lämnade. De är helt underbarar och så, men lite känsligt efter så långt uppehåll. Jag sa hej då och det bekom mig inte ett dugg att han blev ledsen, jag vet ju att det går över lika fort! Bara en övergång!
Jag hann med att promenera en runda och duscha igår jätteskönt!
Åkte ner vid 11.15 och satt i pers. rummet fall i fall det skulle krångla eller att han inte ville äta/kräka eller dyl.
Frukosten gick galant sa dom och lunchen också!!! Klar 12.10.
Innan julledigheten fungerade frukost och lunch bara de två sista dagarna bra och utan kräk. Av 8 veckor!
Sen börjar det så här bra! Så oerhört lycklig.
Idag, likaså, klar 12.05. Så fantastiskt duktig han är och så stor han har blivit.
Han har inte kräkt hemma heller och har ätit alla mål på 10-15 min. Bara slevar in och sväljer...
Kan man bli lyckligare? NEJ, kanske ett litet bekymmer för många men för mig är detta en SENSATION!!!! ♥
Han är så glad, sprallig och aktiv. Dock busig och en hulligan, blir arg på honom emellanåt men det hör ju åldern till att busa, men ibland går han mamma på nerverna ;) Min buse! Men älskar honom ändå!!!
Han är insatt på losec (magsårsmedicin) och har varit sen förra veckan.
Eftersom proteinersättningen är väldigt sur så kanske det är därför han har kräkt och mått illa. Han har 1½ tabl. varje morogn och har ite kräkt på snart en vecka! Detta är så fantastiskt!
Hoppas och tror faktiskt att den hjälper, så glad jag blir om detta fortsätter i denna riktningen, då kan allt kännas lite lättare och alla mår bättre. Matsituationen ska ju ändå vara en positiv upplevelse!!
Förlåt att jag tjatar, men är SÅÅÅÅ GLAD över detta, även om det bara varat i 2 dygn =) Lever länge på detta kan jag säga!
Lukas äter glass
Kan själv =)
Sista droppen ska slickas upp
Slicka i sig allt som kommit utanför.. Sweetie ♥
Lukas äter glass
Kladdigt, men mättanade =)
Ikväll fick vi fira med lite gottis. Gottegrisar är vi allihopa, allihopa... du me, och jag me!!!

Oatleys havreglass jordgubb till Lukas och vanlig vanilj till oss och så hemmagjord varm hallonsås till det. DET gillades må jag säga, Ja Louise älskar allt vad glass och såser heter och Lukas mumsade på och slickade sig runt munnen om bara mmmm =) Så härligt, min eller rättare sagt morfars gangster =)
Han fick sitta och kladda och pilla i det själv och bara det gjorde honom så lycklig. Att FÅ göra det själv. Men detta var ju extra kcal så inget som spelar roll om han får i sig eller inte, därav att det inte spelar någon roll och då kan han få leka och kladda själv. Han var stolt och lycklig och även mamman i huset var det!
Han har slutat att vila de där 20-30 min om kvällarna för att orka kvällsmat. Så ett vil mindre och allt flyter på. Detta ska nog gå vägen och jag ska bli den bästa mamman de kan ha!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Inte ska bli min vän, du ÄR redan den bästa mamman <3

2012-01-18 @ 11:01:41
Postat av: Therese

<3 ÅH Tack fina Mia!!!!!!!

2012-01-18 @ 23:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0