Härlig fredag!

Hoppas julen varit bra och njutfull för er.
Det har vår!
Jag tog en paus i några dagar med bloggandet och njöt av ledigheten och har myst och lekt med barnen.
 
 
Började dagen med att ta en rask, skön promenad i solen med Mia efter jag lämnat barnen på dagis.
6.5 km och det var sååå otroligt skönt. Inte varit ute på ca 1 månad så man kändes sig så fri.
Har tagit det lugnt i och med mitt knä och dels inte hunnit eller kunnat heller då det varit jättehalt och tonvis med snö.
Men nu börjar det ordna upp sig.
Efteråt bjöd hon på gofika.. inkluderat varmchoklad med grädde, hembakat bröd, nutella och ja, massa gott!
Och så fick jag en julklapp, Per Morbergs kokbok, som jag önskat mig megamycket!!
Lätt den bästa julklappen och jag blev så paff och glad över det.
Tack älskade Mia för att Du är just DU ♥
 
Sen hem och hoppade 5 min med mitt nya hopprep jag fick i julklapp.
Riktigt skönt och hoppade hela tiden, det kändes kan jag lova.
Börjar lugnt för jag vill inte känna av knäsmärta mer än nödvändigt.
 
Under promenaden blev det impulsbestämt att jag och barnen skulle till Mia med familj och äta och ha fredagsmys.
 
Hämtade barnen och hem och gav Lukas mat.
Nya favoriten;
Potatismos, kokta morötter och rostad vitlök & örtmajonnäs!
 
Barnen satt och mös en stund i soffan medan jag packade det sista och rätt som det är kommer Louise panikgråtande och springandes till mig.
Då hade Lukas huggt henne i kinden. Stort bitmärke.
Bara så där.
Arg som ett bi blev jag och skällde på honom..
Han blev ledsen och grät tills han spydde.. upp ALL middag
Jag blir knäpp i huvudet.
 
Snälla någon...
Vad gör man åt detta??
Man kan ju inte acceptera ett sådant här beteende, det kan ju gå riktigt illa.
Gick precis hål förra gången han bet Louise.
Aldrig någon på dagis, aldrig mig. Alltid bara Louise som han biter..
TIPS Tack!!!
 
 
Hos Mia bjöds det på god middag, korv och potatissoppa.
Riktigt mumsigt.
 
Lukas blev skjutsad av Ebba.. Så söta de är ♥
 
 
Pappa F myser med alla vilddjuren!
FredagsMys på hög nivå framför Tjorven och Skrållan! 
 
Lukas myser med Mia ♥
 
3 st PippiPyjamasTjejer redo för första kompisövernattningen.
Louise och Alice ville att Louise skulle sova där och det fick hom.
Glädjeskrik och tjut utav bara den.
Alla somnade till sagoläsning av pappa F.
Härligt att barnen har en "extra" pappa ibland.
 
Jag och Lukas sover hemma och väntar spänt på att höra allt i morgon.
 
God natt!
 

Kommentarer
Postat av: Mia

>3>3>3

Tack själv min fina vän för att jag får njuta av ditt trevliga sällskap!

2012-12-31 @ 08:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0