Kyckling och bulgurröra

Nu kommer min egna inspiration igen..
En egengjord rätt på viktväktarvis, dock många pp men man blir mätt och jag ÄLSKAR korv (och det är ju ganska mycket pp i det)
 
1 kycklingkorv a 90 g 5 pp
105 g kokt bulgur 4pp
3 msk lätt vreme fraiche paprika/chili 2 pp
1 tsk smör att steka i 1 pp (jag stekte då 2 korvar så jag räknar 0.5 pp)
1 msk sweet chilisås 0.5 pp
Gurka 0 pp
Minimajs 0 pp
Salladsärtor 0 pp
Paprika 0 pp
 
= 12 pp
 
Bara att blanda ihop allt till en enda röra!
Jättegott men aningen för starkt för min del (chilisåsen kan ju uteslutas), men ni som gillar stark mat, prova detta. Enkelt att ha med sig och jag tror det är gott att äta kallt också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0