Vardagslyx i all ära!

Idag på babysimmet fick vi bilderna från undervattensfotograferingen. Underbara bilder. 2 blev jättebra. Ska beställa dom digitalt så jag kan ladda upp dom här och visa =)
Han är en fisk som aldrig får nog. Velar om jag ska fortsätta till hösten eller ej.. Han älskar ju det men så tråkigt när han är sjuk, men förhoppningsvis blir det bättre med tiden. Senast söndag ska jag meddela så jag får fundera lite till...

Jenka var på kafferep i em och det STORgillades av Louise. De lekte och Louise var het toppad ;) Längesen vi träffades så det var jättetrevligt.

Sen fortsatte kvällen med middag här med Caroline och Isa. Idag slog jag på stort. Varmrökt lax, potatis och kall sås med grädde, majonäs, senap, sirap, lök och dill. SUVERÄNT gott!
Vi brukar bjuda varannan gång. 3:dje gången nu. När M jobbar natt så passar vi på då han inte äter fisk och vi ÄLSKAR det. Lagade så Isa kan äta och det gillades, hon åt massor. Man blir så glad då =) Så kul att kunna laga special till de som behöver det. Roligt att kunna avlasta Caroline ibland. Min underbara, älskade vän ♥ 

Middagsbordet


Självklart delades en flaska rosé också ikväll. Standard nu. Innan sängdags som blev sent idag blev det glass och strössel till flickornas förtjusning. Blev överlyckliga =) Underbara barn ♥ 

Ikväll har tjejerna lekt otroligt härligt. Man blir så glad.
Louise har kört Isa i syskonvagnen i huset, klippt av en tuss från Isas hår med saxen, lekt mamma och barn och låtsats byta blöja på Isa, dansat, tejpat och bara allmänt lekt jättehärligt. Och pratat massor om allt och ingenting. Vi mammor bara skrattade och njöt och tog en klunk vin på det! En kväll som bjöds på det mesta och underbart var det. 
Vardagslyx i all ÄRA!!!

Lukas ställde sig i krypställning för första gången idag. Kom inte fram men stod och gungade. Lycklig mamma! Han började i söndags att rulla runt, backa, trycka ifrån och förflytta sig i hela köket. Då tänkte jag shit, inom 2 veckor kryper han.. Se där, och efter 3 dagar går han upp i krypställning. Så det blir nog innan.. Mycket som händer nu. Han pekar på lampan och pekar på allt och säger "dä" hela tiden. De två framtänderna lyser igenom tandköttet så snart kommer dom. Han är ju stora killen nu =) Kan inte för något i världen fatta att han varit så sjuk som han varit när man ser honom. Älskade Lukas. Det är en ära att få vara din mamma och uppleva allt du gör =) Likadant Louise. Lillmamman i familjen och vi två slåss om konkurensen om vem som ska prata. Haha! 

Lukas i krypställning

Lukas i krypställning

Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma sött. I morgon bitti är det BVC för 10 månaders kontroll. Lukas blir 10 månader i morgon. Shit, var det så länge sen man låg i lund, känns som igår.
Jag mår bra och älskar mitt nya liv så enormt mycket. Mår bra och är glad hela tiden. Massa ny energi känner jag. Vet inte var allt kommer från.

God natt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0