Lekplatsen

Måste börja att tacka tjerna för en kanonkväll. C hade tjejkväll igår och det var fantastiskt roligt. God mat och dryck och supergoa tjejer. Måste vi göra oftare. Det var skönt med en barnfri kväll och natt. Så man kunde fylla på förrådet nu igen.
I morse låg man till lite och njöt av lugnet.

Sen hämtade jag barnen och åt en smarrig frukost hos mamma och pappa. Underbart.

Sen väl hemma blev det en promenad, premiärturen med båda sittandes i syskonvagnen. Lilleman har ju kommit på att det är skittråkigt att ligga och inte se något. Han trivdes som fisken i vattnet när han kunde se allt. Ett måste med promenad när vårsolen skiner som idag! Jätteskönt väder.

Båda sitter i syskonvagnene

Skulle gått en lång runda, men Louise ville stanna på lekplatsern så det gjorde vi. Vi åkte rutschkana, gungade, klättrade och red på hästen. Ja, jag gjorde också allt. Louise ville det. Kände mig som barn på nytt. Lukas satt och tittade på oss, måste sett roligt ut när mamma åkte rutschkana. Louise njöt och jag med. Egentid med henne. När jag satt på gungan kom alla tankar och minnen från när man själv var barn fram. Då lekte jag alltid på lekplatserna. Så underbart det var. Man kunde bara leka, leka och leka. Inte samma krav och måsten man har nu. Härligt att känna den känslan igen. Blev stopp på 2 lekplatser.

Sen hemma tittade vi på alla snödropparna, så mycket vårkänslor.

Snödroppar

Det var så skönt att äntligen kunna vara ute och speciellt att promenera lite. Har inte blivit av på länge då barnen varit sjuka hur länge som helst och med Lukas matdropp och tider han ska äta är det inte alltid man hinner. Louise sa till och med: Skönt ute mamma, fint väder. Och jag instämde.

Eftersom man är lite mör efter gårdage så beställs det pizza här med hela familjen. Ska bli ruskigt gott denna söndag. Har varit en helt fantastisk dag. Dock saknar man någon att dela dessa fina stunder med. Jag blir så lycklig över att få vara med barnen och kunna göra dom glada.
Visst att livet är piss och känns jobbigt många gånger, men barnen ger mig alltid så mycket. Jag tar verkligen vara på varenda lycklig stund jag har när man slipper tjata, skälla och ta tag i trotsen och bara vara en skitmamma. För 3 års trotsen i detta huset är inte att leka med.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0