Tacka vet jag SOYGURT!

Soyghurt Vanilj

Idag har det äntligen hänt!!!!!!
Lukas åt en HEL PORTION FRUKOST!!
Jag är så glad att jag skulle vilja skrika ett lyckoskrik!
Det har varit en hemsk tid de sista månaderna med hans frukost. Har fått havregröt som på kvällen. Kvällsmaten äter han utan problem, ca 15 min, men icke på morgonen. 1/3 och 1/2 portion gick ibland på mellan 30-40 min. Och sen fick sonda massa välling för att få i sig rätt mängd. DRYGT så in i bombens och Lukas var trött. 
En portion gröt väger ca 108 gr.
Hmm, tänkte jag. Jag har provat med middag; Pasta med grönsaker och testat göra egen fruktyoghurt men NEJ. Det gillas INTE!
Vill inte äta på morgonen helt enkelt (Har han nog efter sin pappa, kan inte heller äta på morg.)
Jag tänkte jag måste ju hitta något som är mer protein i / 100g så det blir en mindre mängd.
Hittade Soygurt från Carlshamns mejeri. Fanns jordgubb, vanilj och blåbär tror jag.
Vanilj innehåller 3 g protein / 100 g.
PERFEKT.
Han ska ju ha 1.5 g protein / måltid, det innebär ju 50 gr soygurt.
Men det blir bara 45 kcal och han ska ha 210 / mål..
Bara att blanda i massa duocal och räkna på det. INGA problem.
Han åt utan bekymmer och jag är så jätte jätteglad! På ca 10 min!
Till slut, efter många månader hittar jag själv något som funkar.
Det lönar sig att gå och titta i affärer.
Det är himla intressant tycker jag. Att lära sig så mycket om mat, kcal och protein.
Finns ändå mycket han kan äta, hoppas bara att han gillar och vill äta det.
Nu ska jag sova en timme till innan barnen vaknar, och fortsätta njuta av mitt lyckorus.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Perfekt!!!! Kramar

2011-07-27 @ 11:39:38
Postat av: Sara

Hej kära bloggskrivare. Är en tjej på 24 år som har två döttrar. Har läst din blogg under en tid nu. Läste när det tog slut mellan din kille och dig å tänkte nej låt det inte hända. sedan nu månader tillbaka skriver du att du att livet är på topp blir så glad av det.glädjen du skriver det smittar och själv får man mer ork.// sara

2011-07-30 @ 12:39:14
Postat av: Therese

Hej du Sara!!

Vad roligt att du läser min blogg. Haft sååå mycket att göra på sisat tiden(positivt) då jag inte hunnit blogga på ett tag! Kommer snart igen. Just nu mår jag bättra än jag någonsin mått!! Livet leker och jag har hittat mig själv igen =) Vad underbart att det smittar av sig, det är meningen. Alla ska vara glada och må bra!!! Stor Kram

2011-08-23 @ 23:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0