Lukas 1 år <3

Idag den 5 Juli 17.37 för ett år sedan föddes min älskade son och Louise lillebror!
Han vägde 3740 g och var 51 cm lång.
Jisses, nu väger han 10.6 kg
Helt otroligt att 1 år har gått.
Man kommer ihåg exakt hur det gick till och hur allt kändes.
Vi var två stolta föräldrar till vår son och lyckan var total!
Pigg som en lärka och förlossningen var inte alls så jobbig. Behövde och nöjde mig bara med lustgas.
Då var det en helt annan situation än nu. Man delade glädjen och lyckan. Vi var en familj, mamma, pappa och 2 fantastiska barn. Känslan av att föda ett barn och få upp det på sitt bröst är så mäktig och det finns inte ord för hur vackert och underbart det är. Det måste och kan bara upplevas!

Idag 1 år senare är han en pigg krabat med humör och är rätt så aktiv!
Han kryper, reser sig lite lätt mot vissa saker, säger mamma, skakar på huvudet, vinkar, pekar på lampan och försöker säga det.. blir lite; "ba, mampa, mpa" hmm, typ om man nu kan stava till bebisspråk!! Säger bappa till nappen.
Han är en go kille som njuter av livet.

Morgonen bjöds på paket och sång på sängen. Moster Sara var här, behövde en extra hand till videokameran ;)
Louise hade eget paket, hon var minst lika spänd..
Dock sket Lukas fullständigt i paketen till en början. Ville bara ha ballongerna och banka på dom. Och doppa sina fötter i våra äggamackor. Knasunge ;)

Lukas på morgonen på sin 1 års dag
En glad kille vaknade till vår sång. SÖT ♥

Lukas öppnar peket från storasyster!
Öppnar paktet från storasyster; En badbok och baddelfin ;)

Lukas öppnar det stoora paketet
Bankar på det stora paketer från mamma (mig)

Lukas rider snigel
En gungsnigel. Ställde sig upp och började gunga. Hade jättebra balans och fattade hur han skulle göra. Perfekt present! Snailraider ;)

Lukas 1 års bild!!!
♥♥♥
MIN ÄLSKADE SONS 1 ÅRS KORT!! KAN MAN BLI SÖTARE??
Alltid så go och glad trots att han är lite hostig och förkyld.

Lukas närbild på 1 års dagen
Min goding, njuter för varje dag jag får vara med dig!

Födelsedagsfint
Födelsefika på kvällen!!
Flaggan i topp, 1 års tåget framkört och sockerkakan a lá Lukas bakad!

Gästerna var Mormor, Morfar, Moster Sara och Gammlamormor ♥

Födelsedagståg

Lukas med kalashatt
Är det kalas, så är det!

Sockerkakan
Lukas sockerkaka gjord på lågproteinmix, fiberhusk och äggersättning m.m!
Riktig god. Lite massivare än vanlig men definitivt vår nya fikasort!

Lukas äter sockerkaka
Mmm, gott med sockerkaka!!

mamma-sonmys <3
Myser hos mamma ♥
Han har blivit en riktig kelgris, vill mysa hos mig ofta, lägger huvudet intill en och kelar, så underbart. Hjärtat slår för fullt.
Ett stort grattis på din STORA dag, din lilla kämpe och min son.
Jag är stolt över dig och faktiskt över mig själv att jag klarat detta så här långt.

Massa kärlek till dig och storasyster ♥ Ni har vars en halva av mitt hjärta. FÖR EVIGT!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0