Fredag = Full rulle in this home!

Började med att Louise väckte mig 06.45.. (Som vanligtvis inte vaknar förrän 9 halv tio tiden) Men hon la sig redan strax innan 19.00 igår dödstrött. Så hennes 12 timmar var ju gjorda..
Frukost ihop och den montera på klädseln på bilstolen och sen kom pappa och skulle hjälpa till att montera in den i bilen igen.
Samtidigt ringer dietisten och ska prata.. Jag hade mycket att prata om också men lite stressigt just då så vi bestämde att höras i nästa vecka.. (Pappa skulle iväg sen så behövde skynda på)

Lukas vilade lite fm så jag hjälpte Louise att cykla bort till postlådorna och hem igen.. Dumt att marken är så ojämn, bakhjulet bara sprätter.. Men det gick bra ändå.
Sen väckte jag Lukas så han kunde ta ett långt bad, den lilla lortgrisen.. Louise tittade då på Emil i Lönneberga och Barnen i Bullerbyn. Hade ju lite filmer hemma =) Passande bra efter onsdagens besök i Astrid Lindgrens värld!

Sen var klockan 11.30 Dags för lunch, fick över från igår, Korvgryta och ris, så perfekt så barnen åt och la sig. Gick som smort. 12.30 sov båda!!! Sen åt jag och jag la mig och sov en timme jag med.. Gud vad skönt.

Sen kom mormor (min mormor) så jag kunde ut och springa. Slog rekordet med 1.4 sekunder. häromdagen slog jag det med 4 sek. Lite imponerad av mig själv faktiskt. Dels var det SJUKT kvavt idag så jobbigt må jag säga det var!! Så skönt efteråt.

Sen hem och mata lilleman och sen diska och laga middag till mig och Louise. 

Sen duschade vi och Lukas lyckades sova ca 20 min (samtidigt som vi duschade) Ibland ska man ha TUR!!!

Pyjamasdags för barnen och Louise fick lilla skålen godis.

Sen skulle jag hem till kusinen V och hämta filmen Harry Potter och Halvblodsprinsen. Har inte sett den och Dödsrelikerna del 1. Måste se dom innan fredag. Så ska jag på sista delen av Harry Potter. 
Så jag slängde ihop Lukas gröt och packade ner allt och ut med barnen i sina pyjamaser i bilen och körde till Vånga för lite kaffe och tragg. ALLTID lika trevligt. Synd bara att man inte får tummen loss oftare..
Lukas åt SKITBRA!! Inget gnäll och bara slevade in. Man blir så jäkla glad för de stunderna. Han är inte alls lika krävande som innan. Mest att han är en huligan och sjukt aktiv och på allting. När jag "babbar" honom från saker blir han arg och slår bort min hand.. Hmm, lite nosig är han allt...

Kom hem vid 22.00 och var helt slut.
Vid Louise sängående säger vi alltid Jag älskar dig. Sista tiden har vi börjat säga hur mycket vi älskar varnadra. Jag började med ända upp till stjärnonra och hon sa då ända upp till solen =) Goa unge.
Men ikväll ville hon ha något nytt... Hmm tänkte jag och sa sen ända upp till rymden, då tänkte hon lite och sen kom det; Jag älskar dig ända upp till maskarna.. Goa unge!!! 
Så mycket är jag värd, en sketen mask. Asgarv. Älskar henne så det ibland bara tårar sig i ögonen. Hennes kärlek går RAKT in i hjärtat ♥
 
Sitter nu här och ska snart inta sängläge. Hade varit mysigt med sällskap som håller om en, det saknar man allt, speciellt närheten. God natt!

Älskar mitt liv och barnen. Mår så bra nu och livet leker!!! Njuter av varenda sekund jag får ta del av allt härligt med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0