Bröt ihop!

Nu har det fan i mig gått för långt..
jag skiter i allt, orkar inte torka fler spyor.
Vid 12-målet innan idag tog jag en fika på trendie med en vän och det tog 1 ½ timme att ge all mat, ändå spyr han massor en gång mitt i, trevligt på ett fik....
Sen nu började jag ge mat vid 16.00, krånglade med maten, ont i magen, panikskriker, tvinga i honom mat.. Alltså jag pallar inte mer..
1 timme och 40 minuter senare (nu) håller jag på att ge anamixen fortfarande, då spyr han ner sig jälv, hela mig och hela golvet. FAN, ännu mer att ge extra för det var säkert allt som kom upp. Suttit i nästan en timme och trugat i maten förgäves.
Skulle bytt liv med vem som helst just nu. Tvätt och spyor det är min vardag och jag har inte ens börjat på maten, vet inte vad jag ska laga, jag hinner inte äta. Orkar inte laga mat.
Snälla ni; GNÄLL INTE till mig på hur jobbigt det är med maginfluensa eller febriga barn eller vad som helst. Jag hade hellre tagit en maginfluensa i några dagar än detta. Allt annat går över, det gör inte detta jävla kräkandet. Var glada för att ni har friska barn och njut. Är så trött på att läsa på facebook om alla som gnäller hit och dit. Okej, jag gnäller också, men detta tar ALDRIG slut.. Lukas blir så dålig alltid när han är sjuk, även vid en vanlig förkylning och han blir det hela tiden...
Och jag är själv. De flesta andra har en pappa som ställer upp i familjen.
Detta önskar jag ingen, inte ens min värsta fiende om jag nu har någon..
Tycker inte illa om er som gnäller, bara tänk er för. Ni kunde haft det värre... Visst det kunde jag också, men detta håller på om och om igen, och jag räcker inte till ensam...
Jag ska hålla mig hemma och ensam jävligt länge, inte umgås med några, tänker fan inte få fler förkylningar och jag orkar inte ta mig någonstans.
Nu är gränsen över min nivå.
Trött som attan då Louise vaknat två gånger i natt och panikskrikit och bara ropat på pappa dessutom Lukas som ska ha sin mat var 4:e timme. Hur orkar man??
Jag vill orka motionera och gå ner i vikt och äta rätt och äta över huvud taget. Men jag har aldrig tid och orkar inte..

Kommentarer
Postat av: Sevda

:(:( jag säger till dig att du inte är ensam om det utan jag har samma problem som du vännen och jag känner mig oxå som dig varje dag !!skillanden mellan Lukas o Deniz är att en är protin och en kalcium :( fan vad man blir orkeslös ..jag har en man men endå så har vi det jobbbigt vännen hela tiden en massa tvätt en massa kräkande det bara känns så nere just nu vill att dem växer fort och inte kräker mera !!kram o puss håll ut vännen det kommer gå över !!

2011-04-11 @ 18:06:29
Postat av: Anonym

Det måste väl finnas hjälp att få?

Kan inte Lukas få en personlig assistent då han kräver så mycket omvårdnad? Det är inte rimligt att du ska orka allt elände själv ju! som du skrivit innan, du måste ju hinna vara Therese också, inte bara mamma och "vårdpersonal". Det skulle knäcka vem som helst! Eller kanske en stödfamilj skulle vara bra så du får lite avlastning? hur är vårdnaden uppdelad? Har ni gemensam vårdnad ska väl du och stoffe ha varann vecka??

2011-04-11 @ 18:18:46
Postat av: Hulda

All kärlek till dig!!! <3

2011-04-11 @ 19:05:36
URL: http://huldaofsweden.blogspot.com
Postat av: Annelie

Kan tyvärr inte skriva att jag vet hur det känns eller att jag kan tänka mig hur det känns, för det går nog inte att föreställa sig. Men tveka aldrig att be mig om hjälp om du behöver. Jag kan kanske inte ta hand om Lukas för jag vet ju inte me mat o så, men allt annat kan du be mig om. Passa Louise, städa, diska eller nåt annat. Bara ring. Eller vill du bara ha sällskap o nån att prata med så finns jag. Lovar!!! <3 <3 <3 Puss o kram till er alla tre!!

2011-04-11 @ 19:37:01
Postat av: Anonym

Stackars lilla Louise :,\ vad tufft hon har det, måste vara jobbigt för henne! En ålder när man är så medveten men inte kan påverka alls, som ni vuxna i sammanhanget faktiskt kan...

2011-04-11 @ 21:37:25
Postat av: susanne

säg till om det finns nått vi alla kan göra.. Gabriel har oxå haft problem med att inte vilja äta och spy upp maten.. nu e han 3 år o det har äntligen vänt.. men som du säger.. vi var två som hjälptes åt.. så säg bara till om du behöver hjälp..

2011-04-12 @ 10:05:15
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: ggrrr

Blir så jävla trött på att höra dina jävla kommentarer hela tiden!!! En vän tipsade mig om din blogg, pga att hennes barn lider av samma som din son. Visst livet är inte alltid lätt, MEN DU HAR 2 Fina barn!! Vi har kämpat i åratal för att få det du har!!!!! Givetvis vill vi ha friska barn, det vill vi väl alla, men ibland blir det inte så. Man får ju helt enkelt hålla ut och orkar man inte det så får du ju be om hjälp. Assistent tex? Du pratar om att folk skriver om när sina barn e sjuka, givetvis gör vi det! för allas barn är ju inte sjuka jämt, har dom feber ibland, so what, läs inte de då!!! När det ser som mörkast ut, tänk då på mig och min sambo som försökt få barn i 6 år utan resultat. Jo resultat har det blivit, jag har fött ut 4 st barn i åldern 4 till 8 månader, döda... och en massa missfall...så kära du, lägg ner ditt snyfteri och ta tag i ditt liv och ryck tag i pappan till barnen, Du klarar detta!! Lycka till!

2011-04-12 @ 13:13:50
Postat av: Anonym

o du behöver inte läsa bloggen om den stör dej.. hon har precis blivit lämnad av sitt livs kärlek.. klart hon mår kasst.. o det har hon rätt till.. hon lever nu helt ensam med två barn o ett av dem kräver enorm omvårdnad.. det e inte lätt ska jag tala om för dej.. DU väljer att läsa denna blogg helt självmant.. e det nått som stör dej.. ja sluta läs.. bara för att itne du kan få barn ska väl andra kunna må dåligt även om dem har barn.. antlita en surrogatmamma om du nu inte kan bära dem själv..

2011-04-12 @ 19:22:12
Postat av: Therese

Tycker gärna du får skriva ut vem du är om du tycker osm du gör. Eller skäms du? Man kan adoptera om man vill ha barn, förstår att det är tufft att inte få barn. Detta är inte vanligt, finns ingen familj där fler än ett barn i samma familj drabbats av detta. Det är 5 på miljonen i hela världen, detta är INTE PKU, detta är MSUD, läs faktan som du hittar på min blogg. Det är stor skillnad på PKU och MSUD. Det är inte lätt att vara ensamstående med två friska barm och ännu mindre med detta. Du har ingen aning om mig eller mitt liv och stör bloggen dig så läs inte, snälla. Jag har inte tvingat dig. Det är inte lätt att rycka tag i pappan när han inte vill. Det är lätt att säga att ta tag i sitt liv när su inte vet ett dugg om denna situationen. Alla männiksor är olika, respektera det. Vissa är starkare än andra. Jag har svårt att be om hjälp och dessutom kan inte vem som helst ta hand om Lukas och jag vill ha egentid med min dotter, vilket jag aldrig får. Hon får alltid höra nej, vänta Lukas måste det först och måste det HELA tiden. Hon är riktigt ensam. Har ingen pappa som bryr sig och jag hinner inte. Eftersom du inte har barn kan du OMÖJLIGT veta hur det känns, att tiden inte räcker till, till båda sina barn. Louise kan liksom inte hjälpa att lillebror blev sjuk.

2011-04-12 @ 22:35:38
Postat av: Catrin

Hej! Läste precis vad någon?? Skrivit här ovanför. Hur kan man ens jämföra hennes problem med ditt therese? Visst är det jobbigt att inte få barn, det vet ju jag själv. Men hallå!!? Blev så irriterad på det så jag var bara tvungen att skriva det!! Jag tycker att du kämpar och är den bästa mamma dom kan ha, för den mamman som gör allt för sina barn kan inte göra mer än så. Och dessutom är du ju själv:-( skit i det andra inlägget, ta inte åt dej, lova! Får helt enkelt hoppas hon slutar läsa om de inte passar henne! Du och jag känner varandra inte knappt, men just nu är william jättefrisk:-) fast jag ligger inne på sjukan. Inget allvarligt. Men vi kanske kunde komma bort en sväng till er en dag så kan ju barnen leka:-) jag behöver träffa lite vettigt folk:-) kram catrin :-)

2011-04-13 @ 00:48:19
Postat av: Anonym

Man ska inte jämföra varandras olyckor på det viset =( Alla kan ha det tufft på olika sätt och det är ingens uppgift att komma på vilket som är värst eller vem som har det jobbigast! Man får ta det man har och göra det bästa av det... och såklart bryta ihop ibland ;) Jag tror på dig Therese och var rädd om lilltjejen Louise <3

2011-04-13 @ 11:30:05
Postat av: Vicke

Skriver man blogg så alla kan läsa så vill man ha en reaktion, och då får man faktiskt va beredd både på positivt och negativt.

2011-04-14 @ 15:22:20
Postat av: www.travel-in-uzbekistan.com

Great article . Will definitely apply it to my blog

2013-03-15 @ 06:52:25
URL: http://travel-in-uzbekistan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0