Dagkok: Dag 13, 10-07-23 Träffade Louise

Sara var här. Åt mysfrukost, lite fredagsmys. Vi hälsade på "plutt". Han tittar mycket, skriker men fortfarande utan ljud. Är ju hes på grund av narkosen och respiratorn. men den var borta nu. Han är en helt annan gosse. Jisses vad 2 dialyser gjorde positiv förändring, fort också dessutom. 
Väntade in provsvaren som alltid kommer på em.
Caroline, Mathias och lille William kom och hälsade på. Jättetrevligt. Vi fikade och pratade och hälsade på Lukas igen. Sara åkte hem när de kom. Sen gick vi tillbaka till RMD (Ronald McDonald) huset och pratade massa.
Att få besök betyder så mycket. Fick massa fina presenter, så roligt. 
NEO ringde vid 15.40. Leucin värdet var nere på 250. Jättebra! Överlycklig.
De plockade bort kateterslangarna och kissekatetern. 
 

Lukas efter andra dialysen
Vi gick dit. Jag höll honom i 1 timme. Han njöt. Helt underbart, han tittar hela tiden.
Jag myser med en lite piggare Lukas
 

 Louise busar med mig
Louise busar med mig med en pop up leksak

 Jag och Louise busar

Jan-Erik (barnens farfar) hämtade oss på kvällen. De hade Louise med sig och campade med husvagnen i Lomma . bara en liten bit från Lund. Vi grillade korv där. GOTT! 
Träffade Louise, så härligt. Men det gick inte med mig , bara pappa som gällde, HELA tiden. 
Men jag fick somna henne, det gick hon med på. Mysigt att bara ligga intill och hålla om henne. Hemma somnar hon ju själv men detta kändes så rätt. Närhet och trygghet för henne.
vi åkte tillbaka vid 01.00 tiden. Vi gick inom Lukas och sa god natt. han var vaken, roligt. Han har mycket att ta igen, hihi. Vi sa nattinatt och han somnade.
En mycket händelserik och positiv dag. Hoppas det fortsätter i den riktiningen.
Han fick även ikväll av min bröstmjölk blandat med anamixen (hans special välling) Så roligt. Har ju massa i frysen som jag har pumpat. Får den del av det naturliga proteinet han ska ha genom bröstmjölken som är analyserad. 

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag måste ju få kommentera igen, ju mer jag läser desto mer har jag att säga, även vi ger anamix till vår pojk. Förlåt om jag är tjatig, men det här är helhäftigt i mn värld! Har känt oss så sjukt ensamma!

2013-02-13 @ 01:23:59
URL: http://hardysmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0