Dagbok: Dag 1, 10-07-11, Vi åker in

Lukas är 6 dagar gammal. Har varit väldigt trött och gnällig sedan födseln. Att han sov oroade vi oss inte för, det gjorde Louise också.
Men i natt åt han bara en gång, om man nu kan räkna lite suttande att äta. Likadant i morse. Tyckte i em att det kändes konstigt, att han verkade slö, ville inte äta alls, bara sov.
Trodde antingen han hade fel sugteknik eller att han fått en förkylning som satt sig i halsen då Louise var jätteförkyld, slem i halsen och hög feber.
Ringer in till barnavd. på kvällen vid 17.00 tiden och berättade som det var. Det var extremt varmt den dagen så han skulle egentligen ätit mer än vanligt. Hon sa att pappan fick komma in och hämta en pump. Jag blev tyst och bröt ihop. Ville inte pumpa, bara amma. Försökte vara tyst så att hon inte hörde det i telefonen, men det gjorde hon (som tur var nu i efterhand). Hon sa att vi istället skulle komma in och ta ett blodsocker så vi kollade att allt var ok.
Stoffe var i Lerjevallen med sin bror, försökte ringa honom men mottagningen där var för dålig. Till slut svarade han och blev orolig och skyndade hem. Jag var så ledsen.
Vi åkte in vid 18.00 tiden efter att vi lämnat Louise hos mina föräldrar.
Vi blev inlagda, fick börja pumpa så jag inte fick mjölkstockning. De satte en nål i huvudet och tog lite prover. Blodsockret var bra. Kändes jobbigt, ville bara ha svar varför han inte ville äta. Trodde han hade fel sugteknik eller liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0